Aalborg til Bretagne

Julius med på tur

Roscoff, den 22. juli 2017

Båden er helt ren nu, det har regnet konstant i et døgn det er også næsten første gang det har regnet, søtøj har vi heller ikke haft på det har været godt vejr indtil nu det blæser og regner.

Turen hertil ligner meget den vi tog sidste år der er dog et par forskelle som jeg hellere må skrive lidt om.

Det kneb lidt med det tekniske, loggen virkede ikke, billigt skidt efter kun 30 år os så lige nu, nå på land og ny log og samtidig ekkolod som er lige så gammelt udskiftet til nyt Garmin som "snakker sammen" med plotteren (den der viser hvor vi er og skal hen) super. Så er vi klar, men den sejler ikke ordentligt, noget med skruen den stilbare som vi ellers er så glade for, ny fast skrue og på land igen og det går der jo tid med så den 17. maj kom vi afsted. Hals, vinke vinke til Gitte, Mikkel Cecilie og Esther 🙂

Så et ordentligt hug til Aarhus, 80 mil, hvor  vi fik besøg af Dorte og Jens og lørdag morgen var Per der med rundstykker. Vi skulle til Aarhus for lige at se hvordan min gamle mor havde det, hun var ikke specielt oplagt til besøg så det blev kort. Om eftermiddagen var der jordbærkage hod Ulla og Per og aftensmad sammen med Annie og Peter, godt det blev søndag så vi kunne komme  videre, fandt ind på en ankerplads ved Rørvig. Op og videre, Humlebæk med besøg på Louisianna, derefter Svanemøllen (frihavn) og besøg af Karsten og igen næste morgen besøg af Karsten sammen men Dorthe til morgenmad rigtig hyggeligt.

Om eftermiddagen kom Julius han skulle med et par dage, første tur til Lynetten, det gik fint og igen mødte vi gamle venner fra Baltic Ralley Jeanette og Jan fra Luva (der er på vej til London med FTLF frotillien) fin grillaften. Næste dag til Dragør hvor Laura kom med sin far og mor til morgenmad og Julius skulle hjem igen.

Endnu er godt hug, Dragør Gedser 75 mil, vi er jo lidt utålmodige, videre til Heligenhafen kun 40 mil. Der er lidt problemer med en tank der er ved at være fyldt, ja den tank og den er stoppet, har prøvet at få den suget, ingen suger i Dragør, den i Gedser virkede ikke heller ikke den i Heiligenhafen, først i Laboe fandt vi en der virkede, det lettede, og udløbet kunne blive renset, så nu duer det igen.

• Afsted fra hus og hjem og båden bliver måske væk i flere år ?

• Aarhus, se godt efter en vandflyver.

• De har godt nok laver om på Aarhus lystbådehavn siden jeg startede i juniorbåden Tvist her i 1967

• Mikkels nye skib kom lige forbi, dog uden Mikkel.

• Kronborg skal også altid med.

• Grill i Lynetten sammen med Jeanette og Jan og deres venner.

• Jeg fylder ikke vand på !!

• Møens Klint er da flot.

• U båds museum i Laboe, lidt ulækkert med forherligelse af disse søfolk selv om de er fra begge sider, men et imponerende minedsmærke.